شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، بزرگترین مجموعه کشور از نظر تعداد پلهبرقیهاست و در حال حاضر، با افزایش ۲۳ دستگاه پلهبرقی دیگر، تعداد پلههای برقی در حال بهرهبرداری در ۱۵۹ ایستگاه مترو به ۱۳۰۰ دستگاه رسیده است.
هادی زند با اشاره به اینکه اغلب ایستگاههای مترو فاصله زیادی تا سطح شهر دارند، اظهار کرد: بعد از قطار، پلهبرقی یکی از مهمترین تجهیزات ثابت شهر زیرزمینی است که توسط شهروندان از ما مطالبه میشود.
وی عنوان کرد: شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه بزرگترین مجموعه کشور از حیث تعداد پلهبرقی است و در حال حاضر نیز با افزایش 23 دستگاه پلهبرقی دیگر، آمار پلههای برقی در حال بهرهبرداری در 159 ایستگاه مترو به 1300 دستگاه رسیده است.
زند تصریح کرد: ایستگاه 15 خرداد بهطور میانگین در نیمه اول امسال روزانه با جابجایی 28 هزار و 694 مسافر بهعنوان پرترددترین ایستگاه مترو شناخته میشود. این ایستگاه فاقد پلهبرقی بود و با گلایههای زیادی از سوی شهروندان و مسافران روبرو بودیم. اما اکنون با اقدامات عمرانی انجام شده، شهروندان هنگام استفاده از این ایستگاه میتوانند به پلهبرقی دسترسی داشته باشند.
مدیر ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه گفت: با اضافه شدن 4 دستگاه پلهبرقی در ایستگاه 15 خرداد خط یک، در حال حاضر این خط دارای 174 دستگاه پلهبرقی است. خط دو دارای 124 دستگاه پلهبرقی و خط سه با اضافه شدن 6 دستگاه پلهبرقی در ایستگاه سهروردی، دارای 285 پلهبرقی است.
وی همچنین از اضافه شدن 5 دستگاه پلهبرقی در ایستگاه میدان شهدا و 2 دستگاه پلهبرقی در ایستگاه تئاترشهر در خط چهار خبر داد و افزود: در حال حاضر 234 دستگاه پلهبرقی در ایستگاههای خط چهار فعال هستند.
زند گفت: خط پنج با 31 دستگاه پلهبرقی و خط شش نیز با اضافه شدن 6 دستگاه پلهبرقی در ایستگاه تربیت مدرس دارای 199 دستگاه پلهبرقی فعال و خط هفت دارای 253 دستگاه پلهبرقی است.